dimecres, 20 de maig del 2009

FIDELIO (L.v. BEETHOVEN)

El passat dilluns el Gran Teatre del Liceu va portar a l'escena l'òpera FIDELIO l'única que va escriure Ludwig van Beethoven (1770 - 1827), aprofitant aquest fet i, donat que és una òpera cabdal per a entendre les creacions líriques alemanyes, avui, a les 12'10h, el Temps d'Òpera se centrarà en aquesta peça.

Si voleu conèixer l'argument, les anècdotes, les veus i, sobretot, els moments més bells de l'òpera FIDELIO, només heu de sintonitzar el Temps d'Òpera al migida a través del 90.1FM o, a través d'internet, al web de l'Ajuntament. Encara que sempre teniu l'opció de descarregar-vos el programa, un cop emès, al podcast de l'emissora.

En aquesta ocasió m'he decidit per una gravació de l'any 1961, realitzada en directe a la ROH de Londres, amb la direcció d'Otto Klemperer i la intervenció, entre d'altres, de Sena Jurinac (Leonore / Fidelio), Jon Vickers (Florestan), Gottlob Frick (Rocco) i Hans Hottes (Don Pizarro).

Temps d'Òpera. Dimecres a les 12h a Olesa Ràdio.

4 comentaris:

  1. Has anat al Liceu,ja? Jo hi vaig aquest diumenge, a veure que tal...Aquesta versió la tinc, es molt bona. Aquests dies l'estic sentint bastant, encara que no se si faig be,a veure si després hi surto perdent.

    ResponElimina
  2. Maria Teresa,

    no hi he anat encara. Hi aniré divendres, amb el repartiment alternatiu; els del teatre m'han facilitat aquestes invitacions, tot dient-me que és molt recomanable. Ja us ho explicaré.

    Certament aquesta versió està molt bé, cosa que, com bé dius, pot perjudicar-nos per allò del greuge comparatiu. En tot cas, serà qüestió de posar-s'hi bé i a veure què ens sembla.

    Ja em diràs com et va diumenge!

    ResponElimina
  3. Jo hi vaig anar aquest dilluns i val molt la pena. La música és extraordinaria i la direcció del Weigle de lo milloret que li he sentit. Esperaré la teva crónica mentres t'escolto a la radio.

    ResponElimina
  4. Tosca!

    jo hi vaig demà, a veure si tinc la sort de gaudir tant com, pel que sembla, vas gaudir-ne tu. La partitura és excel·lent, cert; faltarà sentir com l'executen!

    Ja m'explicaré!

    ResponElimina