divendres, 9 de juliol del 2010

EL PÚBLIC DEL LICEU ESTÀ SATISFET AMB LA GESTIÓ DEL TEATRE

Segons una nota de premsa emesa pel Gran Teatre del Liceu, el 93% dels abonats actuals del Liceu ho volen seguir sent; el 80% dels que compren entrades puntualment ho seguiran fent i el 64% dels que no han vingut mai estan disposats a fer-ho.

Però anem a pams. El Gran Teatre del Liceu va demanar a l’empresa Salvetti & Llombart -que per concurs públic va obtenir l’encàrrec- un estudi de mercat amb l’objectiu de profunditzar en el coneixement del seu públic per tal de maximitzar la seva satisfacció amb el teatre, així com conèixer el públic potencial per poder-los acostar al teatre. L’estudi s’ha realitzat en dues grans fases:

Una fase exploratòria, que ha constat de: quatre grups de discussió amb abonats del teatre amb representativitat de tot tipus d’abonaments, entrevistes en profunditat amb públic potencial del teatre (es considera públic potencial aquelles persones que tot i no haver assistit mai al Liceu tenen afinitat al gènere) i entrevistes en profunditat amb experts opinadors del sector.

Una fase concloent amb prou base estadística com per definir plans d’acció en la que s’han realitzat: 590 entrevistes (error estadístic del +/- 4,0%) a abonats de tots els torns i ubicacions del teatre, 175 entrevistes a públic esporàdic (públic del teatre però no abonats sinó que adquireixen localitats) (error estadístic +/- 7,4%) i 363 entrevistes a públic potencial no només de Catalunya (error estadístic +/- 5,14%).

L’estudi diferencia tres perfils de públic que ajudaran a gestionar de manera segmentada al públic del teatre:

1.- Els abonats: Adquireixen gènere, els agrada assistir a l’òpera independentment del que vagin a veure, el seu entorn social és aficionat i tenen un consum d’oci cultural a nivell general més elevat que els altres. Són de classe alta i són els més grans, però tot i això tenen una elevada penetració a Internet per interaccionar amb el Teatre.

2.- Els esporàdics: Adquireixen espectacles, només van a l’òpera si tenen garanties o referències. Són de classe social mitja-alta, tenen un perfil tecnològic també molt sofisticat i una elevada consulta i ús de l’ espai web del Teatre.

3.- Els potencials: Adquiririen Liceu, venir al Liceu per ells seria una experiència relacionada amb el recinte. Són els més joves de tots, tenen un perfil molt tecnològic, per tant, en cas de tenir una futura relació amb el teatre, hauria de ser preferiblement a través d’aquest mitjà.

Quan analitzem les ocasions en les que els abonats venen al teatre, podem observar 5 grans ocasions típiques:

1.- Un 17% de les ocasions “És el meu moment”, la majoria assisteixen al teatre sols, són més joves que la mitja. Per ells és un moment únic a les seves vides, l’òpera els entra pel sentiment.

2.- Un 20% “Sopar i òpera amb la parella”, és una nit compartida amb la parella, el gènere passa a segon pla, la importància és per la vetllada completa.

3.- Un 30,5% “seguint la tradició, avui anem a l’òpera”, és el perfil més gran de tots i els més antics de la casa, anar a l’òpera forma part d’una tradició compartida amb la família.

4.- Un 16,5% “Una nit d’òpera amb el meu amic/ga”.

5.- Un 16% “compartir amb la família”, el que busca aquest perfil d’ocasió és una activitat per compartir amb la família, però no hi ha darrera tradició operística.

Altres dades rellevants de l’estudi són:

El 73% del abonats actuals compren entrades d’òpera per gaudir d’espectacles no inclosos al seu abonament.

Les activitats addicionals que fa el teatre (Petit Liceu, retransmissions d’òpera, material editorial, etc...) són reconegudes pels nostres abonats, però tenen un baix índex de participació, tenint en compte l’elevada vinculació que han demostrat amb el teatre i amb l’òpera; això presenta una clara oportunitat de difusió d’activitats amb el públic actual.

De l’estudi també se’n desprèn que, per tots els perfils, el Gran Teatre del Liceu té la mateixa imatge i posicionament, és a dir, que des del teatre s’ha fet una bona feina de difusió coherent amb la marca. El teatre és concebut com un espai únic i emblemàtic on gaudir d’òpera, i es confirma per tots tres segments com L’ART DE TOTES LES ARTS, connotació molt positiva que ens pot permetre acostar el gènere des de les seves múltiples vessants als diferents públics.

Sobre la intenció del públic a venir al Liceu es constata que: Un 93% dels abonats declara voler mantenir el seu abonament l’any vinent: això és la màxima demostració de la seva alta satisfacció amb el Liceu.

8 de cada 10 persones que esporàdicament visiten el teatre ha declarat tenir intenció de seguir venint. A més, quasi el 40% estarien disposats a adquirir un abonament.

Un 64% del públic potencial declara tenir intenció de venir al Liceu; el principal motiu per venir es conèixer el teatre.


Font: Dep. de premsa del GTL.

2 comentaris:

  1. Mare de Deu, quants números!

    De totes maneres el que importa, pel que sembla, es que la gent en general n'està satisfeta. No se si entre tanta estadística hi ha alguna cosa (amb percentatges) de coses que no agraden. Tot i que considero positiu l'estudi i m'identifico força amb els resultats, penso que es tracta d'una operació d'autobombo.

    ResponElimina
  2. si si, moltes xifres!

    A la nota de premsa no hi ha xifres negatives, de manera que segur respon a una clara voluntat de "quedar bé", ja que no tot ha de ser positiu, sempre hi ha coses a millorar, així que l'"auto-bombo" està garantit. Tot i això, sempre és bo conèixer que el teatre al que som "fidels" hi ha un mínim de solvència.

    Una abraçada!

    Albert

    ResponElimina